Skocz do zawartości
  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

Gość

FPS i Bindy - Poradnik - DeathRun

Promowane odpowiedzi

Gość   
Gość

FPS - Wiele osób ma z tym problemy, więc zamieszczę krótki poradnik jak zwiększyć ilość FPS na własnym komputerze podczas gry w CS 1.6. Są to moje osobiste przemyślenia, więc traktujcie je jako wskazówki i korzystajcie z nich według własnych upodobań ,d.

Dla wielu osób same pojęcie FPS jest mało zrozumiałe. Otóż skrót FPS (z ang. Frame Per Second) oznacza liczbę klatek wyświetlanych w czasie 1 sekundy na naszym monitorze. Im więcej FPS'ów tym szybciej działa nasza gra. Ilość FPS'ów zależy od jakości naszego komputera, a głównie karty graficznej i ilości RAMu. Im lepszy komputer, tym większa ilość FPS'ów, a co za tym idzie płynniejsza grafika.

Zastanówmy się teraz jak zwiększyć liczbę FPS'ów na naszym komputerze, co ma służyć przyjemnemu i co najważniejsze płynnemu graniu.

Ważną kwestią jest odpowiednie dobranie grafiki do naszych potrzeb i jakości naszego komputera:

- dla komputerów z "przestarzałym środkiem" najodpowiedniejsza będzie grafika Software; mało "FPSo-żerna", przeznaczona dla słabych komputerów; grafika słabej jakości

- dla nieco lepszego sprzętu odpowiednia będzie grafika typu OPEN GL; większość grających w CS 1.6 używa tego rodzaju grafiki, ponieważ przy małym "zużyciu" karty graficznej daje sporą ilość FPS'ów. Polecam !!!!

- trzecim a zarazem ostatnim typem grafiki z jakim będziemy mieli do czynienia w tym artykule będzie Direct 3D. Dzięki niemu mamy bardzo dobrą jakość grafiki, lecz mniejszą liczbę FPS niż w przypadku OPEN GL'a; przeznaczona dla zdecydowanie lepszych komputerówp

Więc ustawiamy

- Najlepiej grafike OPEN GL

- Rozdzielczość na640x480 Dzieki temu otrzymamy o wiele więcej fps !

- Dla tych co jest wart każdy fps może pobrać "zniekształcone Modeleą

-Wyłączyć synchronizacje pionowa w przypadku Sterownika Nvidia:

1) Naciskamy na pulpicie PPM ( Prawy Przycisk Myszki)

2) Naciskamy Panel Sterowania NVIDIA

3) Wchodzimy w Settings 3D w przypadku Angielskiej wersjii

4) Mamy oś na której pisze Perfomance oraz Quality przesuwamy na Perfomance

5) Zapisujemy

6) Kiedy to zrobimy zyskamy bardzo dużo FPS !!!

Aby sprawdzić ile mamy fps należy wpisać w konsoli net_graph 3

Przydatne komendy na zwiększenie fps : ( Podam wam wszystkie a na koniec wymienie najważniejsze)

Kod:

gl_playermip 2 - Zmienia jakosc modeli graczy w OpenGL. Znaczne przyspieszenie działania CS.

gl_max_size 64 - Ilość pamięci RAM przeznaczona na tekstury. Zwalnia trochę jakże cennych zasobów systemu.

gl_picmip 2 - Zmienia jakosc tekstur w OpenGL. Znacznie przyspiesza działanie gry, ale drastycznie pogarsza grafikę.

gl_smoothmodels 0 - Wyłacza wygładzanie modeli (tylko dla kart Voodoo3, Riva TNT2 i lepszych).

gl_cull 1 - Renderuje jedynie widoczne elementy.

gl_keeptjunctions 0 - Pokazuje niedokładnosci (szczeliny) w teksturach.

gl_max_size 128 - Ustala rozdzielczosc tekstur.

gl_texsort 0 128 - Wyłacza sortowanie textels.

gl_clear 0 - Zmienia jakosc tekstur.

gl_round_down 3 - Mniejsza jakosc tekstur.

gl_dither 1 - Włączanie rozmywania tekstur. Wygląda to nieco gorzej, ale gra działa szybciej.

gl_lightholes 0 - włącza światło w zakamarkach - 1-włącza; 0-wyłącza.

gl_palette_tex 1 - włącza paletę tekstur - 1-włącza; 0-wyłącza.

gl_spriteblend 1 - ustawia jakość krwi/zooma - 1-włączony; 2-wyłączony.

gl_ztrick 0 - Dla posiadaczy kart graficznych voodoo 1/2/3. Włączone przyspiesza działanie gry. Posiadacze nowszych kart graficznych powinni ustawić ten parametr na 0.

gl_texturemode GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST - tryb renderowania.

max_wallpuffs 0 - maksymalna ilosc wybuchow na scianie/sciennych wybuchow.

max_rubble 0 - maksymalna ilosci zwiru/kamieni w grze.

gl_lightholes 0 - wartość 0 daje więcej fps.

max_smokepuffs 0 - Ustala maksymalna ilosc 'dymkow' pojawiajacych się po uderzeniach kul.

max_shells 0 - Ustala maksymalna ilosc widocznych łusek. Podobnie jak max_smokepuffs ustawienie na 0 powoduje znaczne przyspieszenie gry.

max_shells 0 - Nie wylatuja nam łuski przy strzelaniu.

fastsprites 1 - Zmienia jakosc dymu z granatow. Ustawienie na 1 zapewnia przyspieszenie grafiki, przy połprzezroczystym(!) dymie.

fps_max 100 - Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe ustawienie zmniejsza obciażenie procesora.

mp_decals 1 - Maksymalna ilosc wyswietlanych logo, dziur po kulach. Powoduje widoczne przyspieszenie działania gry.

hisound 0 - Zmniejsza jako dźwięku, jednoczesnie przyspieszajac działanie gry.

loadas8bit 1 Podobnie jak 'hisound' zmniejsza jakosc dźwięku (do 8bit).

bgmvolume 0 - Wyłacza CD Audio.

r_dynamic 1 - Włacza dynamiczne oswietlenie.

r_mirroralpha 0 - Wyłacza refleksje swiatła.

r_norefresh 0 - Nie odswieża konsoli oraz hud'a jesli nie ma takiej potrzeby.

cl_weather 0 - Wyłacza efekty pogodowe (np. deszcz na azteku').

cl_himodels 0 - wyższa jakość modeli graczy - 1 wyższa - 0 niższa.

cl_dynamiclights 0 - wylacza dynamiczne swiatla.

cl_shadows 0 - cienie pod modelami graczy

m_filter 0 - Wyłacza fltrowanie

hud_draw 0- Wyłącza nam wszystko co widzimy oprócz celownika ( Aby było normalnie należy zamiast 0 to 1

cl_minmodels 1 - Ładowanie i pokazywanie przez grę tylko 4 modeli postaci zamiast 10, dzięki czemu oszczędzane są fpsy.

cl_particlefx 0 - wylacza efekty takie jak plomien z lufy , odlamki , czesc dymow itp

cl_weather 0 - wyłącza efekty pogodowe.

cl_corpsestay 1 - Czas znikania leżących ciał. Ciała znikające szybciej zwalniają część zasobów komputera.

r_detailtextures 0 - Bardziej szczegółowe tekstury. Wyłączone pozwalają zaoszczędzić trochę RAMu.

r_detailtextures-supported 0 - wyłącza odbijanie światła w teksturach.

r_mirroralpha 0 - wyłącza odbijanie światła w teksturach.

r_mmx 1 - Wsparcie dla technologii MMX, każdy procesor posiada tą technologię, więc zalecane jest 1.

r_decals 1 - maksymalna ilość detali.

precache - więcej plików jest ładowanych przed wejściem na serwer, co odciąża komputer w czasie gry.

violence_ablood 0 - wyłączenie wyświetlania krwi.

violence_hblood 0 - wyłączenie wyświetlania krwi.

violence_agibs 0 - Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji.

violence_hgibs 0 - Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji.

developer 1 - Zwieksza nam limit fps

s_reverb 0 - wyłączenie pogłosu.

voice_dsound 0 - pogorszenie jakości dźwięku voicecomm.

fastsprites 2 - Jakość sprite'ów, np. gazu z granatu dymnego czy eksplozji. Im mniejsza tym szybciej gra będzie chodzić.

d_spriteskip 2 - Pomijanie sprite'ów. Im więcej sprite'ów wyłączymy tym więcej zasobów komputera pozostanie wolnych.

hpk_maxsize 1 - Ilość miejsca w pamięci, którą zajmuje plik "custom.hpk". Nie warto zaśmiecać RAMu prawie bezużytecznym plikiem.

mp_decals 1 - max ilość wyświetlanych logo i dziur.

cl_download_ingame 0 - wyłączenie ściągania niestandardowych log, dźwięków z gry.

Najważniejsze

Kod:

cl_himodels 0

fps_max 100

gl_playermip 2

r_mmx 1

m_filter 0

developer 1

hud_draw 0

Przydatne bindy :

- Kręcenie się - bind "klawisz" +right - Jeżeli chcesz aby się kręcił w prawo

- Kręcenie się - bind "klawisz" +left - Jeżeli chcesz aby się kręcił w lewo

- AutoDuck - bind "MWHEELDOWN" "+duck; wait; -duck; wait; +duck; wait; -duck; wait; +duck; wait; -duck; wait; +duck; wait; -duck; wait" - ODRADZAM GO !

Co zrobić aby szybkie się rozpędzać z tymi bindami ? Wpisujemy takie o komendy :

Kod:

cl_forwardspeed 999

cl_sidespeed 999

cl_backspeed 999

cl_yawspeed 340

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×