Skocz do zawartości
Pecetowicz Forum komputerowe

BlueScreen "Page fault in nonpaged area". HP OMEN. Windows 10.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od dłuższego czasu mam problem z resetowaniem się komputera i BlueScreen "Page fault in nonpaged area", jednak dopiero teraz zaczął mi on bardzo doskwierać dlatego pytam was, może pomożecie.

Podczas użytkowania komputera, a czasem gdy jest tylko włączony potrafi pojawić się niebieski ekran z napisem: Page fault in nonpaged area, po czym komputer się resetuje. Bywa że przez 3 dni nie zresetuje się w ogóle, a czasem bywa że w ciągu godziny stanie się to 5 razy, mimo że cały czas robię na komputerze to samo.

Sprawdzałem wcześniej już na internecie różne porady jak to naprawić, jednak nic nie pomogło. Dodam że laptop na którym pracuje ma 2 lata, jest to Omen by HP z 8 GB RAM, procesorem Intel Core i5 z zainstalowanym systemem Windows 10.

Sprawdzałem komputer chyba pod każdym względem, różnymi programami i zawsze pokazywało że działa w 100%.

Chciałbym dodać że zaczęło się to dziać od samego początku, od "otwarcia" komputera po zakupie, jednak był mi on od razu potrzebny do pracy.

Dziękuję za każdą pomoc.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Założyciel

Cześć. BSOD "Page fault in nonpaged area" oznacza błąd strony w obszarze niestronnicowym (Non-paged pool) jest to inaczej nieprawidłowe odwołanie do pamięci. 

Microsoft na swojej stronie, jako przyczynę podaje: instalacje wadliwego sterownika, wadliwej usługi systemowej, wadliwego sprzętu (związanego z wadliwą pamięcią RAM czy pamięcią VRAM w karcie graficznej), wpływ programu antywirusowego lub uszkodzony wolumin NTFS.

Może choć nie musi, mieć to również związek z błędami na dysku. Według mnie, bardziej prawdopodobne jest to że zostało to wywołane przez jaką aktualizację systemu bądź nieprawidłowy sterownik.

Wejdź w "Podgląd zdarzeń" i sprawdź czy w dzienniku są jakieś wpisy powiązane z tym błędem. Być może będzie tam więcej szczegółów na temat przyczyny występowania tego błędu.

podglad-podsumowanie.png

Dla pewności sprawdź w CMD poprawność plików systemu.

Uruchom Wiersz polecenia jako Administrator i w konsoli wpisz polecenie DISM /Online /Cleanup-image /Restorehealth w celu znalezienia i naprawienia uszkodzonych komponentów systemu Windows. 

Po zakończeniu naprawy, wpisz kolejne polecenie SFC /scannow aby przeskanować pliki systemu.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem wciąż nierozwiązany? Dodaj swoją odpowiedź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto. Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...