Przez
Andżej
Witam! Ostrzegam na wstępie, że jeśli chodzi o tematy sprzętu komputerowego i diagnostyki to jestem laikiem kompletnym.
Od kilku dni męczy mnie moja karta graficzna, mianowicie po włączeniu komputera i załadowaniu systemu na pulpicie zaczynają się pojawiać "artefakty" o rozmiarze dochodzącym do 80% wysokości ekranu. Efekt widać w załączniku, białe tło to otwarta pusta karta przeglądarki po kliknięciu przycisku F11. Problemy z wydajnością pojawiły się około 3 dni temu w momencie grania w Dead by daylight(a więc gry niespecjalnie wymagającej). Artefakty pojawiają się od tamtego momentu zawsze na początku użytkowania komputera (w momencie gdy np. go zresetuję problemu nie ma), jeżeli komputer wyłączę i zostawię na kilka godzin to problem wraca, dlatego też wnioskuję, że karta musi się dogrzać, aby poprawnie działać. Po pojawieniu się artefaktów efekt z czasem zaczyna schodzić w dół, aż do momentu poprawnego działania i odsłonięcia całego pulpitu, w momencie gdy karta już poradzi sobie z artefaktami to nie wracają one aż do momentu gdy zrobię kilkugodzinną przerwę w działaniu. Warto też wspomnieć, że całe działanie systemu, plików i programów zasłoniętych artefaktami odbywa się normalnie pomimo pokazywania tychże artefaktów. Od momentu wystąpienia pierwszych problemów zauważyłem również spadek wydajności w grach i masowej utraty klatek na Twitchu (niezależnie od kanału, co nigdy nie zdarzało się wcześniej). Pytanie, które mnie nurtuje, to kwestia czy mogę mieć 100% pewności, że to grafika a nie inne komponenty. Temat będę oczywiście monitorował i proszę o pytania, bo zależy mi na rozwiązaniu problemu albo chociaż diagnozie ludzi, którzy cokolwiek o tym wiedzą.
Sterowniki aktualne, karta graficzna kupiona we wrześniu 2020
Specyfikacja:
- karta graficzna - Gigabyte GeForce RTX 2060 GAMING OC PRO 6G
- procesor - Procesor Intel Core i5-6600K, 3.5GHz, 6 MB, BOX
- płyta główna - Płyta główna MSI Z270 GAMING PLUS
- RAM - Pamięć HyperX Fury, DDR4, 16 GB, 2400MHz, CL15
- zasilacz - Zasilacz Thermaltake Smart SE 530W
- monitor - AOC AG272FCX
- system - Win 10 pro 64 bit
Rekomendowane odpowiedzi
Problem wciąż nierozwiązany? Dodaj swoją odpowiedź
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto. Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się