Skocz do zawartości

Domena dla forum dot. PlayStation


Rekomendowane odpowiedzi

Problem wciąż nierozwiązany? Dodaj swoją odpowiedź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto. Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Podobna zawartość

    • Mały projekt aplikacji na telefon, której motywem jest sklep PlayStation. Standardowo proszę o krytykę i rady.
      Projekt na Dribbble: PlayStation Store App by Marcin Grygierczyk | Dribbble | Dribbble

    • Temat poświęcony PS4 i podłączeniem do sieci lokalnej / Internetu.
      Sprzęt:
      PS4 posiada 2 osobne karty które w odróżnieniu od PS3 maja osobny fizyczny adres MAC (czyli dostają dla obu połączeń różne adresy IP oraz da się im stworzyć osobną zaawansowaną konfigurację po stronie routera)
      - Ethernet (LAN) z połączeniem 10/100/1000 - Wi-Fi w standardzie N na częstotliwości 2.4Ghz (brak obsługi 5Ghz osobiście uważam za duży minus ale nie ma co dramatyzować - działa sprawnie). Konfiguracja po stronie konsoli:
      Tutaj jest łatwo i konsola oferuje tryb dla zaawansowanych oraz tryb automatyczny.
      - Kabel sieciowy
      Menu > Ustawienia > Sieć > Połącz z internetem [zaznacz]
      Menu > Ustawienia > Sieć > Użyj kabla sieciowego > ...
      W większości przypadków działa na zasadzie "Plug and Play" czyli wpinamy kabel, wybieramy połączenie "Łatwe" i to wszystko.
      Od razu możemy wybrać "Przetestuj połączenie" o którym będzie później.
      - Wi-Fi
      Menu > Ustawienia > Sieć > Połącz z internetem [zaznacz]
      Menu > Ustawienia > Sieć > Użyj Wi-Fi ...
      - O ile nasze Wi-Fi nie ma jakichś niestandardowych dziwnych ustawień, wybieramy połączenie "Łatwe".
      - Wybieramy SSID czyli nazwę sieci z która się łączymy bądź WPS/AOSS czyli metody ułatwionej konfiguracji których zazwyczaj nikt nie używa.
      - podajemy klucz sieciowy
      Cała reszta powinna się zrobić automatycznie (o ile router jest dobrze skonfigurowany)
      Od razu możemy wybrać "Przetestuj połączenie" o którym będzie później.
        Test połączenia:
      Menu > Ustawienia > Sieć > Przetestuj połączenie internetowe 
      Uzyskaj adres IP - Sukces
      Jeżeli się nie powiedzie, to znaczy że połączenie (czy wi-fi czy kablem) jest źle skonfigurowane i jest to wina po stronie albo użytkownika albo routera jeżeli posiada - nie ma to nic wspólnego z "jakością" internetu
      Połączenie internetowe - Sukces
      Konsola ma dostęp "na zewnątrz" - czyli mamy internet - będzie działać przeglądarka itp.
      Wpis do sieci PSN - Sukces
      Konsola ma dostęp do sieci PSN - będzie działać w mniejszym bądź większym stopniu poprawnie - ale będzie działać.
      Typ NAT - NAT X
      NAT - czyli maskarada w skrócie i "po ludzku" zarządza połączeniami między urządzeniem (PS4) - routerem i tym jak to połączenie jest przekazywane w świat.
      NAT 1 - konsola ma bezpośrednie połączenie z internetem, bez udziału routera i maskarady - najczęściej jest wpięta bezpośrednio do modemu - wszystko musi działać.
      NAT 2 - konsola jest wpięta w router - typ 2 jest to spodziewany oraz najczęstszy wynik testu połączenia. W 99% oznacza że wszystko jest dobrze i niczym nie musimy sobie zawracać głowy.
      NAT 3 - Konsola jest wpięta  w router i ma zablokowane porty lub nasz usługodawca odgórnie zablokował bezpośrednie połączenia. Trzeba albo z nim pogadać o zmianę obecnego stanu albo zmienić usługodawcę.
      NAT 3 w praktyce oznacza jedno. kilka lub wszystkie z poniższych:
      - problemy z przeglądaniem zawartości PSStore
      - Problemy z widocznością znajomych
      - problemy z wysyłaniem/otrzymywaniem wiadomości
      - Problemy z Chatem głosowym
      - problemy z graniem w trybie wieloosobowym przez internet
      Szybkość połączenia
      W obu przypadkach to olewamy - jest to obecna prędkość z jaka mamy połączenie do serwerów PSN - nie jest żadnym wyznacznikiem prędkości internetu czy ściągania danych w konsoli. Nie należy zawracać sobie tym głowy jeżeli wynik będzie słaby i nie mam zamiaru na ten temat się rozwodzić.
      Posty typu: "test połączenia daje słaby wynik, co jest nie tak, proszę o szybka odpowiedź" będą od razu kasowane i nagradzane warnem.
      Wskazówki odnośnie konfiguracji routera:
      Temat rzeka, ale postaram się zebrać ogólne dobre praktyki konfiguracji routera pod konsolę.
      Słowniczek:
      Przede wszystkim musimy wiedzieć co to jest router, modem, co to są porty, DHCP, adres IP czy fizyczny adres MAC ...i postaram się to po ludzku i jak najmniej technicznie to przestawić.
      Modem - przetwarza sygnał analogowy na cyfrowy - czyli (zazwyczaj) sygnał z drutu miedzianego przetwarza na informacje które jest już w stanie odczytać komputer.
      Router - rozdziela i zarządza sygnałem dla wielu urządzeń.
      Należy zwrócić uwagę na to że teraz jest dużo modemów z funkcją routera oraz dużo routerów z funkcją modemu czyli te 2 urządzenia często są połączone w jedno, ale często te urządzenia są mylone.
      Nie ma sytuacji że "nie mam modemu". Ten modem zawsze gdzieś jest. Albo w domu, albo w bloku, albo u Pana Zenka Admina który nas podgląda przez kamerkę internetową wbudowana w naszego laptopa.
      Natomiast coraz rzadziej ale się zdarza że ludzie nie mają routera i kombinują na około tak, żeby tylko nie wydać tych kilku dziesięciu złotych na podstawowy router.
      Adres MAC - ciąg 12 znaków w systemie szesnastkowym (0-9, A-F) które posiada każda karta sieciowa (PS4 posiada 2 różne odpowiednio dla karty Ethernet i Wi-Fi) Adres MAC jest (teoretycznie) nie zmienny i unikalny czyli że nie ma 2 takich samych na całym świecie. Jest to teoria bo w praktyce da się przeprogramować adres MAC.
      Adres IP - ciąg cyfr które otrzymuje każde urządzenie sieciowe
      DNS - są to serwery przez które przechodzi połączenie internetowe (strony internetowe oraz pobieranie/wysyłanie danych) zazwyczaj używamy tych od usługodawcy, ale jeżeli nam nie odpowiada prędkość ładowania się stron, można podać jakieś inne.
      DHCP - jest to system automatycznego zarządzania adresami IP dla adresu MAC czyli router sam przydziela odpowiednie parametry dla konsoli - nic nie trzeba dodatkowo ręcznie konfigurować.
      Port - każde połączenie jak pociąg idzie swoim "torem" czyli portem sieciowym - jeżeli porty się nakładają to może (ale nie musi) nastąpić kolizja i albo jedno albo obydwa (lub więcej) połączenia nie działają poprawnie)
      DMZ - strefa zdemilitaryzowana - czyli wyłączenie danego urządzenia przed nawias. Konsoli wtedy nie dotyczą żadne zapory oraz blokady portów po stronie routera. Jest pierwsza rzeczą która napotyka połączenie przychodzące do nas z zewnątrz.
      UPnP - Universal Plug and Play - czyli router sam automatycznie zarządza otwieraniem portów dla danego urządzenia - nie trzeba nic więcej konfigurować. Konsola potrzebuje skorzystać z danego portu, to zostaje 
      Porty:
      PS4 korzysta z następujących portów które muszą być odblokowane/przekierowane dla konsoli / konsola ustawiona jako DMZ:
      PlayStation®Network i serwery SCEA
      TCP: 80, 443, 1935, 3478, 3479, 3480 UDP: 3478, 3479  
    • Czy posiadając konsolę PS4 jest sens zakupu dodatkowej konsoli Xbox One?
    • Jaką konsolę polecacie i jaką wybrać PS4 (Playstation) vs Xbox One?
    • Cześć. Jaką grę samochodową mogę kupić na prezent dla chłopca pod PS4? Podajcie tytuły jakichś ciekawych gierek.
  • Najnowsze tematy

  • Ostatnio rozwiązane

    • Cześć. Tak jak pisałem w poprzednim temacie wynika to z tego że brakuje jednej komórki (td) i atrybutu colspan.  Najlepiej będzie skopiować konstrukcję kodu z szablonu index_whosonline i wkleić do szablonu index_birthdays podmieniając tylko zmienne. Poprawiłem już kod przez ACP 👌
    • Edit. Po zmianie wersji PHP z 5.5.... na 7.4, ustawieniu strefy czasowej z GMT -11 na poprawną GMT +1 oraz zmianie formatu czasu na 24 godzinny, e-mail z aktywacją konta przyszedł po 1 sekundzie od zarejestrowania. Także jeżeli ktoś ma podobny problem to ustawicie nowszą wersję PHP i poprawną strefę czasową w ustawieniu Konfiguracja > Formaty daty i czasu.
    • MyBB z tej zmiennej {$mybb->user['avatar']} nie czyta avataru, jeśli użytkownik go sobie nie ustawi. Rozwiązaniem może być zastosowanie pluginu default avatar (w załączniku, zmieniłem kompatybilność na 18* oraz link do domyślnego avatara - na taki, który domyślnie używa MyBB, żeby nie było problemu, że nie ma takiego pliku). Po zainstalowaniu, w sekcji pluginów pod nazwą i opisem jest takie zdanie: Click here to set a default avatar to current users which do not have one selected. - kliknij aby ustawić domyślny avatar dla wszystkich, którzy takiego nie posiadają. Po tym zabiegu wszystko powinno działać. Chodzi o to, że MyBB nie ustawia w polu user['avatar'] domyślnego avatara dla tych, którzy go sobie nie ustawili. Plugin wymusza (poprzez kliknięcie w ten link w sekcji pluginów) zapisanie w bazie w tym miejscu linku do avatara domyślnego, dzięki czemu zastosowana zmienna w szablonie będzie działać prawidłowo. Jakby co to ten plugin, tylko pamiętaj o zmianie kompatybilności i od razu w kodzie pluginu linku do domyślnego avatara. Ale w załączniku jest plugin bez konieczności grzebania w nim. 🙂   Ukryta zawartość Zareaguj na post lub odpowiedz w temacie aby zobaczyć ukrytą zawartość.
×