Skocz do zawartości
Pecetowicz Forum komputerowe

jak obliczyć średnią ocen na koniec roku? Jak mieć średnią 5.00?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Karolina

jak obliczyć średnią ocen na koniec roku? Ile muszę zdobyć 4,5,6 żeby mieć średnią szkolną 4.75 lub 5.00? Mam teraz średnią 4.20 🤨 jestem w 5 klasie i mam 12 przedmiotów

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Założyciel

Cześć Karolina. Jeżeli z jednego przedmiotu masz średnią 4.20 to musiałabyś zdobyć np. cztery "6" żeby uzyskać średnią 5.00.

Najłatwiej będzie skorzystać z kalkulatora. Wejdź na stronę srednia.com i wybierz

  • Średnia warzona, jeżeli chcesz obliczyć średnią ocen z wszystkich przedmiotów na koniec roku. Użyj wagi jako jednego przedmiotu, jeżeli masz 12 przedmiotów wpisz 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 a następnie podaj wszystkie obecny z tych przedmiotów
  • Średnia arytmetyczna jeżeli chcesz obliczyć średnią ocen z jednego przedmiotu
  • Lubię to! 2
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Karolinka
16 godzin temu, SeNioR napisał:

Cześć Karolina. Jeżeli z jednego przedmiotu masz średnią 4.20 to musiałabyś zdobyć np. cztery "6" żeby uzyskać średnią 5.00.

Najłatwiej będzie skorzystać z kalkulatora. Wejdź na stronę srednia.com i wybierz

  • Średnia warzona, jeżeli chcesz obliczyć średnią ocen z wszystkich przedmiotów na koniec roku. Użyj wagi jako jednego przedmiotu, jeżeli masz 12 przedmiotów wpisz 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 a następnie podaj wszystkie obecny z tych przedmiotów
  • Średnia arytmetyczna jeżeli chcesz obliczyć średnią ocen z jednego przedmiotu

4.20 to moja średnia ze wszystkich ocen 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko jest to obliczyć bo mamy za mało danych jednak zobacz. W tym przypadku Twoja średnia to 4 czyli większość ocen to 4. W takim przypadku musiałabyś zmienić połowę tych ocen na 6 czyli z 12 ocen 6 musi być 6. To da CI wtedy średnią 5. Możesz mieć również średnią 4 składającą się głównie z 3 i 5 wtedy średnia wychodzi z tych ocen 4. W tym przypadku z 12 ocen 6stek musiało by być aż 8 a reszta mogła by być 3 a i tak miałabyś średnią 5. Jak to działa 4 oceny które są 3 czyli 3x4=12 oraz 8 ocen 6 czyli 8x6=48 Te dwa wyniki dodajesz co daje ci 60. Wynik ten dzielisz przez liczbę wszystkich ocen które możesz mieć czyli 12. 60:12=5 Wynik czyli 5 to średnia wszystkich ocen końcowych. Natomiast z tego co pamiętam to żeby mieć "Czerwony Pasek" należy mieć maksymalnie dwie oceny 4. W tym przypadku żeby mieć średnia 5 musiałabyś mieć dwie oceny 4, dwie oceny 6 oraz reszta muszą być to oceny 5. 2x4=8  2x6=12 8x5=40   8+12+40=60   60:12=5  Czyli Twoja średnia którą chcesz otrzymać.

Mam nadzieję, że udało mi się we w miarę jasny sposób wyjaśnić tę sytuacje i jak powinnaś to liczyć.

Pozdrawiam i powodzenia z poprawami 🙂

  • Lubię to! 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Publikujesz jako gość. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Podobna zawartość

    • Przez SeNioR
      Cześć. Dzisiaj trochę nauki języka angielskiego 🙂. Opiszę jak najprościej się da budowę czasu Present Simple czyli czasu teraźniejszego prostego. Dodam kilka przykładów, aby wszystko było zrozumiałe.
      Present Simple: konstrukcja zdania twierdzącego
      Ogólna konstrukcja zdania twierdzącego w czasie Present Simple jest bardzo prosta i wygląda następująco:
      Osoba + czasownik + reszta zdania
      I work in a factory. She works in an office. He works in an corporation. Present Simple: odmiana czasownika regularnego
      Czasownik w języku angielskim odmienia się przez osoby, tak samo jak w innych językach. Na szczęście, w przypadku języka angielskiego w czasie Present Simple jest to wyjątkowo proste. Musimy pamiętać jedynie o dodanie końcówki-s w trzeciej osobie liczby pojedynczej.
      Oto przykłady jak zachowuje się zdanie w różnych osobach w czasie Present Simple. Jak widać, nic nie musimy zmieniać oprócz dodania do czasownika końcówk -sw trzeciej osobie liczby pojedynczej.
      I work in a factory. You work in a factory. He works in a factory. She works in a factory. It works in a factory. We work in a factory. They work in a factory. Jeśli czasownik kończy się na -o, -ch, -sh, -ss lub -x musimy dodać końcówkę -es.
      watch - watches go - goes Przykłady:
      I go to the movies. - Ja chodzę do kina. She goes to the movies. - Ona chodzi do kina. ( 3 osoba) Jeżeli czasownik kończy się na spółgłoskę -y, w 3. osobie liczby pojedynczej musimy zamienić -y na -ie i dopiero dodać końcówkę -s. Takie czasowniki to np. to study, to cry, to try.
      I study. - Ja się uczę. He studies. - On się uczy. ( 3 osoba dlatego ies) I cry. - Ja płaczę. She cries. - Ona płacze. ( 3 osoba) I try. - Ja próbuję. It tries. - Ono próbuje. ( 3 osoba) Present Simple: konstrukcja zaprzeczenia
      Język angielski wymaga czasownika posiłkowego do/does również do konstrukcji zaprzeczenia (negative). Dodatkowo do tworzenia przeczeń używane jest angielskie słówko not.
      Osoba + do/does + not + czasownik + reszta zdania
      I do not have a computer. She does not go to school. Podobnie jak w pytaniach, w 3. osobie liczby pojedynczej używamy czasownika posiłkowego does.
      do + not = znaczy to samo co don’t does + not = znaczy to samo co doesn’t Present Simple: konstrukcja pytania
      Do/does + osoba + czasownik + reszta zdania
      Do you like chocolate? Does he play football? Present Simple: czasownik to be
      Czasownik to be (być) jest czasownikiem nieregularnym i odmienia się przez osoby. W czasie Present Simple odmienia się w następujący sposób:
      I am You are He is She is It is We are you are They are Konstrukcja zdania twierdzącego z czasownikiem to be
      Osoba + to be + reszta zdania
      She is a doctor. Jack and Emma are hungry. I am in the park.
    • Przez SeNioR
      Cześć. Dzisiaj opiszę jak sprowadzić ułamek do wspólnego mianownika. Postaram się wytłumaczyć to jak najprościej się da. Dodam też kilka przykładów.

      Przykłady sprowadzania ułamka do wspólnego mianownika
      Weźmy taki ułamek: 1/6 i 3/7
      Najpierw mnożymy mianowniki przez siebie.
      6*7 = 42. Otrzymaliśmy liczbę 42 która jest naszym wspólnym mianownikiem. Brakuje nam jeszcze licznika.
      1/6 = BRAK/42
      3/7 = BRAK/42
      Aby uzyskać licznik musimy rozszerzyć (pomnożyć) liczniki tak aby zgadzały się one z mianownikiem. Czyli mnożymy na odwrót mianownik z licznikiem.
      1*7 = 7
      3*6 = 18
      1/6 * 7/7 = 7/42
      3/7 * 6/6 = 18/42
    • Przez SeNioR
      Witajcie. W poprzednim temacie opisałem w jak najprostszy sposób na czym polega skracanie ułamków. Dzisiaj opiszę na czym polega rozszerzanie czyli inaczej mnożenie ich. Reguła jest odwrotna do skracania czyli zamiast dzielenia, mnożymy licznik i mianownik przez tę samą, możliwie najmniejszą liczbę.

      PRZYKŁADY ROZSZERZANIA UŁAMKÓW
      Wykonujemy rozszerzenie ułamka. My decydujemy przez jaką liczbę chcemy pomnożyć licznik i mianownik. Dajmy na to liczba „6”.
      3/4 * 6/6 = 18/24
      2/3 * 2/2 = 4/6
      Co to jest iloraz? Iloraz mówi nam Ile razy, dana liczba może występować w liczniku i mianowniku.
    • Przez SeNioR
      Cześć. Dzisiaj opiszę w jak najprostszy sposób na czym polega skracanie ułamków czyli inaczej dzielenie ich. Reguła polega na tym aby podzielić licznik i mianownik przez tę samą najmniejszą możliwą liczbę. Wynikiem skracania powinien być ułamek nieskracalny, czyli taki którego nie można już skrócić.

      PRZYKŁADY SKRACANIA UŁAMKÓW
      Najmniejsza możliwa liczba przez którą można podzielić licznik „10” jest liczba „10”.
      10/20 : 10/10 = 1/2
      Najmniejsza możliwa liczba przez którą możemy podzielić licznik i mianownik to „3”.
      6/9 : 3/3 = 2/3
      „4” czyli licznik oraz „8” czyli mianownik mogą być podzielone przez najmniejszą możliwą liczbę czyli „2”.
      4/8 : 2/2 = 2/4 : 2/2 = 1/2
      Wynikiem jest jednak ułamek 2/4 którego można dalej skrócić, a pamiętamy że ostatni wynik musi być taki żeby ułamka nie dało się więcej skrócić.
      Skróciliśmy ułamek 2/4 przez najmniejszą możliwą liczbę czyli „2” i wyszło nam 1/2.
      1/2 nie da się już skrócić więc jest to nasz końcowy wynik.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...