Skocz do zawartości

Jak zainstalować forum na VPS i podpiąć domenę? Potrzebny poradnik


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,  Z marnych hostingów przerzuciłem się na VPS'a chciałbym właśnie na nim zainstalować Forum, stronę główną i przerzucić domeny.

Czy jest tutaj osoba która może mi napisać dokładny poradnik od A - Z jak to wszystko zrobić?

Potrzebuje wiedzieć jaki system wybrać i wszystkie komendy po kolei.

Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam ci wykupienie cPanel Solo licencję za 15 euro miesięcznie.

I na Centos 7 zainstalować sobie ten cPanel.


Instalacja dosyć prosta, wystarczy znać trochu język angielski i jedziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Mesharsky napisał:

Polecam ci wykupienie cPanel Solo licencję za 15 euro miesięcznie.

I na Centos 7 zainstalować sobie ten cPanel.


Instalacja dosyć prosta, wystarczy znać trochu język angielski i jedziesz.

Rozumiem że direct admin to raczej nie to samo, podałbyś mi stronkę do tego Cpanelu? I jak to działa rozumiem że w jakiś sposób dodaje VPS tam, czy po prostu instaluje cPanel na vps?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, DannyTS-POL napisał:

 

Rozumiem że direct admin to raczej nie to samo, podałbyś mi stronkę do tego Cpanelu? I jak to działa rozumiem że w jakiś sposób dodaje VPS tam, czy po prostu instaluje cPanel na vps?

Direct Admin działa na bardzo podobnej zasadzie, cPanel jest dużo nowocześniejszym panelem niż DA

cPanel ma dużo więcej opcji, ma aktywne community i ciągle się rozwija.

https://cpanel.com/trial/

Możesz otrzymać darmową licencję na 15 dni, dla wypróbowania, potem musisz zakupić licencję.

Instalujesz, wedle instrukcji na stronie cPanelu.

Edytowane przez User 12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ekspert

Nie rozumiem, wystarczy wiedzieć co trzeba zainstalować a jeśli nawet tego nie wiesz to dlaczego się za to bierzesz? zapłać za to fachowcowi i będziesz miał mniej problemów w przyszłości, że coś nie działa bo na 100% tak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Vast napisał:

Nie rozumiem, wystarczy wiedzieć co trzeba zainstalować a jeśli nawet tego nie wiesz to dlaczego się za to bierzesz? zapłać za to fachowcowi i będziesz miał mniej problemów w przyszłości, że coś nie działa bo na 100% tak będzie.

Zgadzam sie, a jesli chcesz miec to zrobione dobrze, szybko i bezpiecznie to zlec to komus. Masz jakies pytania to zapraszam na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Vast napisał:

Nie rozumiem, wystarczy wiedzieć co trzeba zainstalować a jeśli nawet tego nie wiesz to dlaczego się za to bierzesz? zapłać za to fachowcowi i będziesz miał mniej problemów w przyszłości, że coś nie działa bo na 100% tak będzie.

Mam płacić "fachowcowi" za zalogowanie sie do putty i wpisaniu pare komend? Widzisz co piszesz? Od tego wgl są fachowcy?

56 minut temu, vader napisał:

 

Zgadzam sie, a jesli chcesz miec to zrobione dobrze, szybko i bezpiecznie to zlec to komus. Masz jakies pytania to zapraszam na priv

Nie potrzebuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ekspert
16 minut temu, DannyTS-POL napisał:

Mam płacić "fachowcowi" za zalogowanie sie do putty i wpisaniu pare komend? Widzisz co piszesz? Od tego wgl są fachowcy?

Widzisz skoro nie potrzebujesz do tego fachowca to dlaczego taki półgłówek jak ty nie potrafi tego zrobić? Lepiej, żeby mądrala jak ty to zrobił bo pozjadał wszystkie rozumy. Wyobraź sobie, że są ludzie którzy się kształcą w takim kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, DannyTS-POL napisał:

 

Mam płacić "fachowcowi" za zalogowanie sie do putty i wpisaniu pare komend? Widzisz co piszesz? Od tego wgl są fachowcy?

 

No oczywiscie ze sa, takie osoby oprocz wpisania paru komend zabezpiecza Ci baze danych. Dodatkowo poprawnie skonfiguruja serwer. Polecam poszukac sobie jakis artykulow na ten temat u wujka google. 

Jestem pewny, ze za jakich czas wrocisz na forum z placzem bo ktos Ci sie wlamal na serwer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, chrumcio napisał:

Skoro nie chce fachowca to w czym problem? 

Popsuje coś, to będzie jego problem. Również może chce sam się czegoś nauczyć? każdy się uczy czegoś nowego.

Jak by każdy miał brać fachowca do wszystkiego, to nigdy nikt się nie nauczy niczego nowego.

Trzeba zrozumieć że na forum są również onionsy xD Typowe polaki nom

Najlepsze jest to że 1 osoba w tym temacie odpisała na jego treść także nono czytanie ze zrozumieniem widzę każdy opanował + pomoc level hard przynajmniej. 

Do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, DannyTS-POL napisał:

 

Trzeba zrozumieć że na forum są również onionsy xD Typowe polaki nom

 

Najlepsze jest to że 1 osoba w tym temacie odpisała na jego treść także nono czytanie ze zrozumieniem widzę każdy opanował + pomoc level hard przynajmniej. 

 

Do zamknięcia.

Czekasz na gotowe rozwiazanie, pokazujesz swoj poziom inteligencji.

Wpisalem za Ciebie Serwer Apache – podstawy instalacji i administracji. | Outsourcing IT dla firm i...

Nastepnie wpisz w google: "Instalacja MySQL na linuxie"

Serio nie opanowales sztuki wyszukiwania informacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ekspert
18 godzin temu, DannyTS-POL napisał:

Mam płacić "fachowcowi" za zalogowanie sie do putty i wpisaniu pare komend? Widzisz co piszesz? Od tego wgl są fachowcy?

Tak, dokładnie są od tego by wykorzystywać swoją wiedzę w rozwiązywaniu problemów. 

Równie dobrze możesz iść do sklepu i mieć pretensje dlaczego płacisz skoro ktoś spędził trochę czasu bawiąc się mąką, przecież to nic trudnego. 

Przerzucając się na VPSa bez podstawowej wiedzy na temat tego jak nim operować, strzeliłeś sobie w kolano. Tak z ciekawości z jakich hostingów do tej pory korzystałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem wciąż nierozwiązany? Dodaj swoją odpowiedź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto. Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×