Skocz do zawartości
Pecetowicz Forum komputerowe

Lista kart graficznych (GPU) obsługujących DirectX 12 Ultimate


Rekomendowane odpowiedzi

  • Założyciel

Cześć. W tym temacie, dodaję listę kart graficznych (GPU) które obsługują bibliotekę DirectX 12 Ultimate.

DirectX 12 Ultimate to dodatek, rozszerzenie i zarazem najnowsza wersja interfejsu przenosząca gry na zupełnie nowy poziom realizmu dzięki obsłudze ray tracingu, modułów cieniowania Mesh Shader oraz technologii Variable Rate Shading i Sampler Feedback.

Karty graficzne obsługujące DirectX 12 Ultimate

DirectX 12 jest obecnie obsługiwany przez wszystkie procesory graficzne NVIDIA oparte na Kepler i Maxwell. GeForce RTX to pierwsza platforma zapewniająca obsługę wszystkich funkcji w DirectX 12 Ultimate.

  • RTX 2060
  • RTX 2070
  • RTX 2080
  • RTX 3060
  • RTX 3070
  • RTX 3080
  • RTX 3090
  • NVIDIA Titan RTX
  • Radeon RX 6700
  • Radeon RX 6800
  • Radeon RX 6900

Co to jest DirectX Raytracing

DirectX Raytracing umożliwia symulowanie w grach prawdziwego zachowania się promieni świetlnych, zapewniając niezwykle realistyczne i piękne efekty graficzne, takie jak globalne oświetlenie, refleksy świetlne i cienie.

Co to jest Variable Rate Shading (VRS)

VRS to technika renderowania która zwiększa wydajność poprzez dostosowanie współczynnika cieniowania do różnych obszarów sceny. Technika VRS umożliwia zastosowanie technologii NVIDIA Adaptive Shading, która mierzy przestrzenną i czasową spójność kolorów dla każdej klatki i w inteligentny sposób obniża stopień cieniowania w odpowiednich obszarach sceny, takich jak niebo, czy ściany.

Co to jest Mesh Shading

Mesh Shading sprawia że układ GPU w inteligentny sposób kontroluje poziom szczegółowości i jakości teselacji obiektów, umożliwiając tworzenie bogatych, otwartych światów z setkami tysięcy obiektów.

Co to jest Sampler Feedback

Technika Sampler Feedback usprawnia obliczenia dotyczące przetwarzania tekstur i modułów cieniowania. Programiści oraz silniki gier mogą wykorzystywać technikę Sampler Feedback w celu implementacji zaawansowanych algorytmów strumieniowania tekstur. Technologia może być również wykorzystana podczas implementacji techniki Texture Space Shading, w celu zwiększenia wydajności renderowania.

  • Lubię to! 2
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...
  • Założyciel

DirectX® 12 Ultimate obsługują również karty graficzne od AMD z najnowszej serii RX 6000.

Gry które wykorzystują opisane wyżej techniki to np.

  • Far Cry 6
  • World of Warcraft: Shadowlands
  • GODFALL
  • Dirt 5
  • The Riftbreaker
  • Resident Evil Village
  • Lubię to! 3
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem wciąż nierozwiązany? Dodaj swoją odpowiedź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto. Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...