Jump to content
Daniel

[LOL] Runy

Recommended Posts

Daniel

Seals_(2).png

Runy są to takie ulepszenia, które dają bonusy naszej postaci w grze od początku do końca rundy (flat). Niektóre runy dają mniejsze bonusy, za to co każdy poziom(per lvl), co w efekcie osiągnięcia finalnego 18 poziomu bonus zwiększa się (przykładowo: 1,41 pancerza na start, a 0,15 pancerza co poziom - na 18 poziomie bonus wynosi 2.7 pancerza, blisko dwa razy więcej niż tzw. runa FLAT). Runy można nabyć w sklepie jedynie za pomocą Punktów Zasług (PZ / IP).

Runy ze względu na moc ich efektu można podzielić na trzy kręgi (tiery):

Krąg 1 (mniejsze) - Są to najsłabsze i najtańsze runy.

Krąg 2 - Nieco lepsze i droższe runy, które można nabyć od 10 poziomu.

Krąg 3 (większe) - Najlepsze runy, można je kupić po osiągnięciu 20 poziomu.

Ze względu na rodzaj:

Znaki(Mark) - ofensywne

Pieczęcie(Seal) - defensywne

Glify(Glyphs) - magiczne

Esencje(Quintesence) - użytkowe

Wyróżniamy również runy pierwszorzędne i drugorzędne. Przykładowo: Pieczęć +1.41 pancerza jest pierwszorzędna, gdy Glif +0.7 pancerza

jest drugorzędny (obie runy są z tego samego kręgu). Natomiast Pieczęć, która daje 0.74 odporności na magię jest drugorzędna

w stosunku do Glifu, który zwiększa odporność na magię o 1.49.

Należy o tym pamiętać podczas wyboru run. Przykładowo 9 pieczęci pod pancerz i 9 glifów pod odporność na magię daje DWUKROTNIE

większy bonus niż 9 glifów pod pancerz i 9 pieczęci pod odporność na magię.

Księga Run

450px-Runebook_levels.png

Każdy przywoływacz ma w swoim profilu księgę run. Standardowo są w niej 2 strony (dokupienie strony kosztuje 6300 PZ za sztukę).

Na każdej stronie przywoływacz może umieścić 9 znaków, 9 pieczęci, 9 glifów i 3 esencje.

Wraz ze zdobyciem poziomu, dostajemy miejsce na nową runę. Dostajemy miejsce kolejno na: Znak, Pieczęć, Glif, Znak, Pieczęć Glif itd.,

natomiast na poziomach 10, 20 i 30 dostajemy miejsce na esencje. Esencje dają możliwie największe efekty, dlatego

dostajemy na nie jedno miejsce co 10 poziomów.

Transmutator run

draft_lens17771667module149770825photo_1304240931combiner.JPG

Run nie można sprzedać, a mając 30 poziom, nie będziemy używać run z kręgu pierwszego. Dlatego powstał transmutator run. Za jego pomocą można zamienić

dwie runy na jedną (inną) o tej samej wartości, lub zamienić pięć run na jedną o większej wartości.

Przykład: 

 2 runy z kręgu pierwszego --> 1 inna runa z kręgu pierwszego

 3 runy z kręgu pierwszego --> 1 inna runa z kręgu pierwszego

 4 runy z kręgu pierwszego --> 1 inna runa z kręgu pierwszego

 5 run z  kręgu pierwszego --> 1 inna runa z kręgu drugiego

Podczas transmutacji powstaje losowa runa! Jeśli poświęcisz pięć esencji z kręgu 1 dających pancerz, nie zdziw się jeśli otrzymasz jednego glifa z drugiego kręgu dającego manę.

Jednak pomimo losowości, transmutator jest bardzo przydatny. Już na 10 poziomie możesz zdobyć runy z kręgu pierwszego. Wystarczy, że połączysz 5 najtańszych run z kręgu drugiego, a otrzymasz runę z kręgu trzeciego.

Dobór Run

post-94042-1282117053_thumb.jpg

Mając cztery rodzaje run, pamiętajmy o tym, aby na jednej stronie znalazły się runy dające MAKSYMALNIE 4 rózne efekty, ewentualnie 5.

Zamiast ładować na jedną stronę Obrażenia, Prędkość Ataku, Szansę na trafienie krytyczne, Obrażenia od trafienia krytycznego, regenerację many, Zdrowie,

pancerz (widziałem takie strony run nieraz) i wiele innych, lepiej skupić się na nie więcej niż 5 z nich.

Czy lepiej mieć +10 obrażeń i +10% szansy na trafienie krytyczne czy +2 obrażeń + 0,49% szansy na trafienie krytyczne

+5,5% prędkości ataku +0,09 regeneracji many, +0,2 regeneracji many na 18 poziomie, +2,4 pancerza?

Oczywiście, pierwsza opcja jest lepsza. Jeśli korzystacie z buildów dla postaci, zazwyczaj podane są proponowane runy.

Jednak typów run jest naprawdę wiele i można z nimi eksperymentować (w granicach rozsądku).

Można testować różne zestawy run dla różnych postaci, jednak jeśli gramy pod AP(Ability Power - moc umiejętności), runy pod AD(Attack Damage- obrażenia) są zbędne,

tak jak runy pod AP dla Vayne, której moc umiejętności nie daje żadnych bonusów. Równie bezsensowne są runy pod manę, czy też regenerację many dla kogoś

kto nie ma many np. Tryndamere, Lee Sin, Katarina. Przy doborze run należy mieć na uwadze dla jakiej postaci będziemy ich potrzebowali oraz jakim buildem gramy.

Przykładowe zestawy run:

http://imageshack.us/photo/my-images/207/61364015.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/21/57533247.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/141/70354622.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/52/93110074.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/195/46927230.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/4/25478021.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/59/97726639.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/194/78166375.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/32/70069926.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/710/65773341.png/

Listę wszystkich run można znaleźć na oficjalnej stronie LoL'a: http://euw.leagueoflegends.com/pl/runes/3

Poradnik na odpracowanie ostrzeżenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...