Skocz do zawartości

Największy atak hakerski na Home.pl. Duży DDoS. SkyCash leży


ptu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Home.pl przeżywa kryzys. Największy atak DDoS w historii firmy. Wiele osób ma problemy z dostępem do stron i poczty.

Jak podkreślają branżowe media, Home.pl to jedna z największych firm hostingowych w Polsce (hosting to udostępnianie swoich serwerów innym podmiotom).

Na jej stronie internetowej możemy przeczytać, że jest to „najczęściej wybierany hosting internetowy w Polsce”. Magazyn „Komputer Świat” w ubiegłym roku pisał o obsługiwaniu przez Home.pl 18 proc. serwisów z rozszerzeniem.pl. Oznacza to, że problemy tej firmy mogą poważnie wpłynąć na wiele dziedzin z naszego życia. Problemy poskutkowały m.in. awarią usług SkyCash (opłata za bilety komunikacji miejskiej) oraz e-Kiosk.pl (internetowa księgarnia).

Cytuj

Szanowni klienci,

 

od godzin porannych obserwujemy utrudnienia w dostępie do usług home.pl – stron www, domen i paneli administracyjnych. Nasi specjaliści pracują nieustannie nad ich przywróceniem. Z uwagi na charakter prac nie możemy jeszcze podać dokładnej godziny, kiedy dostęp do usług zostanie przywrócony. Dokładamy starań, aby sytuacja uległa poprawie jak najszybciej. Za zaistniałe okoliczności przepraszamy.

 

Pozdrawiamy, zespół home.pl

Cytuj

 

Niedostępność usług home.pl w dniu 24 września 2018 roku związana była z przeprowadzonym przez nieznanych sprawców atakiem DDoS (https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/co-to-jest-atak-ddos) na naszą firmę.

 

Żadne dane naszych klientów nie były i nie są w jakikolwiek sposób zagrożone, a sam atak skierowany był na blokowanie infrastruktury sieciowej. W następstwie ataku serwisy utrzymywane w naszej sieci nie były widoczne w sieci Internet.

 

Był to największy atak DDoS w ponad 20 letniej historii firmy. W wyniku prac administracyjnych o godzinie 9:45 atak został powstrzymany, a dostępność usług home.pl w pełni przywrócona.

 

Podkreślamy, że opisana sytuacja nie miała i nie ma wpływu na bezpieczeństwo danych umieszczonych na serwerach użytkowników korzystających z usług home.pl.

Pragniemy przeprosić wszystkich Klientów za powstałe utrudnienia. Jednocześnie będziemy współpracować z organami ścigania w celu ustalenia sprawców dzisiejszego ataku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem wciąż nierozwiązany? Dodaj swoją odpowiedź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto. Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×