czarek2812 0 Napisano 21 Marca Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Marca Cześć. 20 października 2020 roku zakupiłem w sklepie Media Markt laptopa Asus F509DA-EJ883T (Ryzen 7). 13 lutego zauważyłem że laptop nie chce pracować na podłączonej ładowarce a bez podłączonej pracuje normalnie. 15 lutego zawiozłem laptopa do serwisu Media po 4 dniach dostałem wiadomość, że w laptopie są ślady cieczy dostałem 4 zdjęcia które załączę. Na początku marca wysłałem o rękojmie, jak doradził mi doradca praw konsumenta. W czwartek dostałem odpowiedź że moje zgłoszenie jest odrzucone z tego samego powodu. Laptop był 2 tygonie w serwisie(przypuszczam że go nie otworzyli i nie zobaczyli co z nim jest) ponieważ jak poprosiłem o zdjęcia z serwisu świadczące o tym że są widoczne ślady cieczy to dostałem te same zdjęcia co dnia 19 lutego 🙂 Napisałem czy to jest jakiś żart to co oni wysłali. Dostałem odpowiedź że to jest wystarczający dowód aby udowodnić że coś było wylane, mimo to że nic nie wylałem. Nie wiem co mam teraz zrobić bo 3.5k które wydałem na laptopa jest pod znakiem zapytania. Miał ktoś podobną sytuację lub wie co zrobić? Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CzareK 1 331 Napisano 21 Marca Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Marca @czarek2812 być może w czasie transportu doszło do nagłej zmiany temperatury otoczenia (tj. kondensacja pary wodnej) i dlatego pojawiła się wilgoć i teraz chcą to na Ciebie zrzucić, że laptop został zalany i tym samym odrzucić reklamację. Ten układ ITE, który jest na zdjęciu nie jest drogi, a może tylko on jest uszkodzony. Proponuję wysłać laptopa do Daniela Rakowieckiego na diagnozę i ewentualną naprawę. SeNioR dodał reakcję 1 Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ekspert Dzujkovskyyy 159 Napisano 21 Marca Ekspert Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Marca @czarek2812 Jak kolega wyżej. Już nie koniecznie musisz wysyłać do Daniela, ale znajdź z DOBRYMI opiniami serwis komputerowy co dobrze manewrują lutownicą i za małe pieniądze Ci to naprawią. Chociaż wilgoć w laptopie tak długo by się utrzymywała? Jesteś pewien, że nic na niego nie wylałeś? Nadmierna wilgotność w pokoju? Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarek2812 0 Napisano 21 Marca Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Marca Właśnie wtedy były minusowe tempreatury i jak otworzyli to w ciepłym pomieszczeniu to tak się pewnie zrobiło i już to mówiłem ale oni mają swoją wersje... Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ekspert Dzujkovskyyy 159 Napisano 21 Marca Ekspert Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Marca @czarek2812 Być może. W każdym razie, jeżeli to na pewno nie jest z Twojej winy. To i tak zanim przyjmą na gwarancję lubią pognębić człowieka. Po części ich rozumiem bo wygląda to na zalanie i raczej czeka Cię tylko i wyłącznie wizyta w serwisie komputerowym. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarek2812 0 Napisano 21 Marca Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Marca 11 minut temu, Dzujkovskyyy napisał: @czarek2812 Jak kolega wyżej. Już nie koniecznie musisz wysyłać do Daniela, ale znajdź z DOBRYMI opiniami serwis komputerowy co dobrze manewrują lutownicą i za małe pieniądze Ci to naprawią. Chociaż wilgoć w laptopie tak długo by się utrzymywała? Jesteś pewien, że nic na niego nie wylałeś? Nadmierna wilgotność w pokoju? Jestem pewnien że nic mi się na niego nie wylało. Ale podejrzane jest to że jest już następnych zdjęć nie dostałem. A co do wilgoci to nie mam ani w domu ani w pokoju. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ekspert Dzujkovskyyy 159 Napisano 21 Marca Ekspert Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Marca @czarek2812 Jeżeli sam chcesz się przekonać i przede wszystkim nie boisz się utraty gwarancji (mogą się przywalić o np. ślady na śrubkach, że rozkręcony) jak wygląda w środku i sprawdzić przede wszystkim czy oni Ci tą wilgoć wysuszyli to otwórz go sobie. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarek2812 0 Napisano 21 Marca Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Marca 4 minuty temu, Dzujkovskyyy napisał: @czarek2812 Jeżeli sam chcesz się przekonać i przede wszystkim nie boisz się utraty gwarancji (mogą się przywalić o np. ślady na śrubkach, że rozkręcony) jak wygląda w środku i sprawdzić przede wszystkim czy oni Ci tą wilgoć wysuszyli to otwórz go sobie. Szkoda mi gwarancji bo jeszcze dopłaciłem i mam 4 lata Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ekspert Dzujkovskyyy 159 Napisano 21 Marca Ekspert Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Marca @czarek2812 To zostaje Ci tylko i wyłącznie walka ze sklepem i ich serwisem gwarancyjnym. Szczerze marnie to widzę, ale życzę powodzenia! 😉 Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarek2812 0 Napisano 21 Marca Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Marca 1 minutę temu, Dzujkovskyyy napisał: @czarek2812 To zostaje Ci tylko i wyłącznie walka ze sklepem i ich serwisem gwarancyjnym. Szczerze marnie to widzę, ale życzę powodzenia! 😉 Dzięki wielkie. Jeszcze będę sie odwoływał na wszystkie możliwe sposoby bo w sądzie nie ma nikt szans z takim gigantem... Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ekspert Dzujkovskyyy 159 Napisano 21 Marca Ekspert Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Marca @czarek2812 Nie tyle co gigant co po prostu to wygląda na najzwyklejsze zalanie. Nawet jak karzesz im sprawdzić, że na klawiaturze nie ma żadnych śladów to powiedzą, że miałeś go odwróconego poleciał jakiś płyn i tyle. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarek2812 0 Napisano 21 Marca Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Marca Ale podobno są jakieś plomby na ciecz Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ekspert Dzujkovskyyy 159 Napisano 21 Marca Ekspert Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Marca @czarek2812 Od strony klawiatury. Klawiatura "Naklejka" przeźroczysta na całej długości klawiatury (chroni płytę główną). Więc niby możesz spróbować w ten sposób się wytłumaczyć, żeby sprawdzili klawiaturę i naklejkę pod nią. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarek2812 0 Napisano 21 Marca Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Marca Laptop jest do odbioru już w media. Ale prosiłem o dokładne zdjęcia i żeby ich było dużo a cały czas dostaje tylko 4. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Założyciel SeNioR 9 689 Napisano 24 Marca Założyciel Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Marca Od października 2020 do lutego 2021 minęło trochę czasu, na pewno podłączałeś ładowarkę wcześniej. Problem musiał wystąpić dopiero po jakimś czasie. Na zdjęciach widać plamy i wilgoć. Możliwe że to przez ujemne temperatury jak wspomnieli wyżej koledzy. O ile dobrze widzę to na układzie BGA jest wilgoć a niektóre piny są ciemniejszego koloru co oznaczałoby korozję. Choć jakby padł chip BGA to laptop nie mógłby się uruchomić. Problemem więc może być przetwornica ładowania baterii, ale mogę tylko spekulować. A może wystarczy tylko wymiana baterii na nową. Ostatecznie laptop można spróbować wysuszyć i przeczyścić wodą destylowaną i izopropanolem. Jak to zrobić pisze tutaj: Jak uratować zalany laptop Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ekspert Dzujkovskyyy 159 Napisano 24 Marca Ekspert Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Marca @SeNioR Tylko jak już kolega wspomniał nie chce go otwierać ze względu na wykupienie rozszerzonej gwarancji. Niby może go otworzyć bo przecież plomb nie ma na klapie, ale sprytniejszy serwis może dopatrzyć się obrobionych śrub czy śladów na plastiku I będzie po gwarancji. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rekomendowane odpowiedzi
Problem wciąż nierozwiązany? Dodaj swoją odpowiedź
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto. Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się