Skocz do zawartości
Pecetowicz Forum komputerowe

Oblicz wydatek energetyczny metodą G. Lehmanna | BHP


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam do rozwiązania poniższe zadanie. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? Oblicz wydatek energetyczny metodą G. Lehmanna dla 8 godzinnej zmiany roboczej na stanowisku mechanika samochodowego przyjmując następujący chronometraż pracy:

  • demontaż skrzyni biegów z pojazdu – czas 120 min.,
  • demontaż skrzyni biegów i wymiana uszkodzonej części, montaż – czas 120 min.,
  • dostarczenie części z magazynu – czas 30 min.,
  • montaż skrzyni biegów do pojazdu – 150 min.,
  • przerwy organizacyjne i regulaminowe – 60 min.

Aby wykonać ćwiczenie powinieneś:

  1. określić pozycje ciała i zakres obciążenia mięśni dla poszczególnych operacji technologicznych i przerw w pracy,
  2. zaplanować układ tabeli do wykonania ćwiczenia (należy sięgnąć do przykładu stanowiska stolarza)
  3. wpisać posługując się edytorem tekstu dane z zadania i odczyty z tablic Lehmana,
  4. wyliczyć wartości wydatku energetycznego,

Czym jest Wydatek energetyczny?

Wydatek energetyczny jest podstawowym parametrem określającym ilość energii wydatkowanej przez człowieka podczas wykonywania pracy. 

Jest to ilość energii potrzebnej do wykonania określonej pracy zewnętrznej przez mięśnie szkieletowe przy równoczesnym podtrzymywaniu procesów życiowych i prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Wydatek energetyczny wyraża się w kcal lub w kJ: 1 kJ ≈ 0,24 kcal, 1 kcal ≈ 4,19 kJ).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Założyciel

Był już nas taki sam temat: BHP - Wydatek energetyczny metodą Lehmana. Niestety Kuba nie pochwalił się rozwiązaniem.

Z jakiego to dokładnie zawodu? technik bezpieczeństwa i higieny pracy?

W załączniku dodaję kilka przykładowych prac kontrolnych (nie dla mechanika samochodowego), może komuś się przydadzą.

Ukryta zawartość

    Zareaguj na post lub odpowiedz w temacie aby zobaczyć ukrytą zawartość.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem wciąż nierozwiązany? Dodaj swoją odpowiedź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto. Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość Jakiseqre
      Przez Gość Jakiseqre
      Hej. Jest w Polsce bezpłatne lub płatne liceum dla dorosłych? Zaoczne, w weekendy w trybie online (Zdalnie przez komputer) Szukam i szukam, ale kilka stron wydaje mi się podstawionych a praca w tygodniu i 3 lata liceum co dwa tygodnie ostro zajedzie mój organizm a mam od dłuższego czasu problemy ze zdrowiem i nie mogę sobie pozwolić na jego wyniszczanie bo wiadomo jak się to kończy.
      Chodzi mi o uzyskanie wykształcenia średniego, matury nie dam rady zdać bo zawsze byłem "głąbem" jestem po 3 letniej zawodówce, nigdy nie kiblowałem. 
    • Przez SeNioR
      Cześć. Dzisiaj trochę nauki języka angielskiego 🙂. Opiszę jak najprościej się da budowę czasu Present Simple czyli czasu teraźniejszego prostego. Dodam kilka przykładów, aby wszystko było zrozumiałe.
      Present Simple: konstrukcja zdania twierdzącego
      Ogólna konstrukcja zdania twierdzącego w czasie Present Simple jest bardzo prosta i wygląda następująco:
      Osoba + czasownik + reszta zdania
      I work in a factory. She works in an office. He works in an corporation. Present Simple: odmiana czasownika regularnego
      Czasownik w języku angielskim odmienia się przez osoby, tak samo jak w innych językach. Na szczęście, w przypadku języka angielskiego w czasie Present Simple jest to wyjątkowo proste. Musimy pamiętać jedynie o dodanie końcówki-s w trzeciej osobie liczby pojedynczej.
      Oto przykłady jak zachowuje się zdanie w różnych osobach w czasie Present Simple. Jak widać, nic nie musimy zmieniać oprócz dodania do czasownika końcówk -sw trzeciej osobie liczby pojedynczej.
      I work in a factory. You work in a factory. He works in a factory. She works in a factory. It works in a factory. We work in a factory. They work in a factory. Jeśli czasownik kończy się na -o, -ch, -sh, -ss lub -x musimy dodać końcówkę -es.
      watch - watches go - goes Przykłady:
      I go to the movies. - Ja chodzę do kina. She goes to the movies. - Ona chodzi do kina. ( 3 osoba) Jeżeli czasownik kończy się na spółgłoskę -y, w 3. osobie liczby pojedynczej musimy zamienić -y na -ie i dopiero dodać końcówkę -s. Takie czasowniki to np. to study, to cry, to try.
      I study. - Ja się uczę. He studies. - On się uczy. ( 3 osoba dlatego ies) I cry. - Ja płaczę. She cries. - Ona płacze. ( 3 osoba) I try. - Ja próbuję. It tries. - Ono próbuje. ( 3 osoba) Present Simple: konstrukcja zaprzeczenia
      Język angielski wymaga czasownika posiłkowego do/does również do konstrukcji zaprzeczenia (negative). Dodatkowo do tworzenia przeczeń używane jest angielskie słówko not.
      Osoba + do/does + not + czasownik + reszta zdania
      I do not have a computer. She does not go to school. Podobnie jak w pytaniach, w 3. osobie liczby pojedynczej używamy czasownika posiłkowego does.
      do + not = znaczy to samo co don’t does + not = znaczy to samo co doesn’t Present Simple: konstrukcja pytania
      Do/does + osoba + czasownik + reszta zdania
      Do you like chocolate? Does he play football? Present Simple: czasownik to be
      Czasownik to be (być) jest czasownikiem nieregularnym i odmienia się przez osoby. W czasie Present Simple odmienia się w następujący sposób:
      I am You are He is She is It is We are you are They are Konstrukcja zdania twierdzącego z czasownikiem to be
      Osoba + to be + reszta zdania
      She is a doctor. Jack and Emma are hungry. I am in the park.
    • Przez SeNioR
      Cześć. Dzisiaj opiszę jak sprowadzić ułamek do wspólnego mianownika. Postaram się wytłumaczyć to jak najprościej się da. Dodam też kilka przykładów.

      Przykłady sprowadzania ułamka do wspólnego mianownika
      Weźmy taki ułamek: 1/6 i 3/7
      Najpierw mnożymy mianowniki przez siebie.
      6*7 = 42. Otrzymaliśmy liczbę 42 która jest naszym wspólnym mianownikiem. Brakuje nam jeszcze licznika.
      1/6 = BRAK/42
      3/7 = BRAK/42
      Aby uzyskać licznik musimy rozszerzyć (pomnożyć) liczniki tak aby zgadzały się one z mianownikiem. Czyli mnożymy na odwrót mianownik z licznikiem.
      1*7 = 7
      3*6 = 18
      1/6 * 7/7 = 7/42
      3/7 * 6/6 = 18/42
    • Przez SeNioR
      Witajcie. W poprzednim temacie opisałem w jak najprostszy sposób na czym polega skracanie ułamków. Dzisiaj opiszę na czym polega rozszerzanie czyli inaczej mnożenie ich. Reguła jest odwrotna do skracania czyli zamiast dzielenia, mnożymy licznik i mianownik przez tę samą, możliwie najmniejszą liczbę.

      PRZYKŁADY ROZSZERZANIA UŁAMKÓW
      Wykonujemy rozszerzenie ułamka. My decydujemy przez jaką liczbę chcemy pomnożyć licznik i mianownik. Dajmy na to liczba „6”.
      3/4 * 6/6 = 18/24
      2/3 * 2/2 = 4/6
      Co to jest iloraz? Iloraz mówi nam Ile razy, dana liczba może występować w liczniku i mianowniku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...