Skocz do zawartości

Problem z niską prędkością pobierania


boruta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Zauważyłem dziwne spadki prędkości podczas pobierania plików z różnych przeglądarek internetowych, Firefox i Edge. Według umowy z dostawcą internetu minimalna prędkość powinna wynosić 188 Mb/s a średnia 563 Mb/s. Gdy pobieram jakiś mniejszy plik pdf lub exe, ta prędkość wynosi mniej niż 200 kB/s, co daje (według kalkulatora) 0,4 Mb/s. Tymczasem gdy postanawiam ściągnąć np. grę z platformy Steam, ta prędkość wynosi około 300 Mb/s. Kolejna obserwacja, przez pewien moment po wyłączeniu i włączeniu modemu z routerem prędkość wzrasta prawie do maksymalnej wartości z umowy, czyli 750 Mb/s, jednak po pewnym czasie spada do wartości podanych wcześniej. Podczas robienia testów prędkości zauważyłem też, że prędkość pobierania spada, ale wysyłania pozostaje taka sama, zgodna z umową, czyli 25 Mb/s. Czy ktoś wie, skąd się biorą te spadki i rozbieżności oraz jak można te problemy rozwiązać?

Informacje:

  • Modem: CASTLENET CBC384
  • Router: TP-Link Archer AX23
  • System: Windows 10 Home
  • Komputer podłączany kablem Ethernet kat. 6 do routera.
Edytowane przez boruta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ekspert
Opublikowano
Opublikowano

Jaki dostawca?

Dziwne trochę te prędkości. Zazwyczaj  są wartości na zasadzie 150/15 czy też 300/30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano
Opublikowano

SMSNET

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano
Opublikowano

A jaki wynik ze speedtestu? Czy podczas pobierania dużych plików przez przeglądarkę prędkość jest taka jak na Steamie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano
Opublikowano

@Rosche Pomiary w załączniku.

Jako przykład wziąłem GIMP - 245 MB - i prędkość pobierania nie przekraczała 100 KB/s.

Zrzut ekranu 2022-06-13 141156.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ekspert
Opublikowano
Opublikowano

Hmm, to skąd ten wynik 173.64Mb/s?

Jak dla mnie to powinieneś uderzyć do dostawcy, że łącze nie spełnia warunków umowy (download).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano
Opublikowano (edytowane)

Z dostawcą będę się mógł skontaktować dopiero jutro, ale naprawdę dziwią mnie te rozbieżności, tak jakby coś było nie tak ze sprzętem. Tak jak wytłumaczyłem w pierwszym poście, po wyłączeniu i włączeniu routera, prędkość pobierania jest zgodną z umową. Po prostu w pewnym momencie coś powoduje stały spadek, czasami nawet poniżej 10 Mb/s i pomaga tylko reset. Na zdjęciach różnica zaledwie po kilku minutach. Normalna wartość utrzymywała się przez ponad godzinę.

Nie chciałbym teraz wymyślać dziwnych teorii, bo na temacie się nie znam, ale czy jest możliwe, że ten spadek jest powodowany przez strony internetowe, lub rozszerzenia? Często odwiedzam stronę 4chan i dla niej mam zainstalowane jedno rozszerzenie, 4chanx.  Dodam jeszcze, że do tego jest używane jeszcze tampermonkey. Po wejściu na stronę przez inną przeglądarkę nie zauważyłem różnicy w prędkości. Gdy wszedłem na tę stronę przez Firefox, gdzie zainstalowane jest rozszerzenie, efekt widzimy na drugim zdjęciu.

 

13-07-02.jpg

13-11-25.jpg

Edytowane przez boruta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ekspert
Opublikowano
Opublikowano

Albo usługodawca miesza przy prędkościach - bo router nie jest Twój zapewne a jego, albo coś się podłącza do Twojej sieci i zabiera transfer. No ale tego drugiego bez dostępu do routera nie sprawdzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano
Opublikowano

@-n3veR Router jest mój, ale modem mam od dostawcy. I na stronie TP Link nie widać innych użytkowników prócz mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ekspert
Opublikowano
Opublikowano

To jest jakiś operator osiedlowy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano
Opublikowano

SMSNET działa w czterech miastach: Szczecin, Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza i Będzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ekspert
Opublikowano
Opublikowano

Jaki masz ten router-model.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano
Opublikowano
W dniu 12.06.2022 o 14:53, boruta napisał:

Informacje:

  • Modem: CASTLENET CBC384
  • Router: TP-Link Archer AX23
  • System: Windows 10 Home
  • Komputer podłączany kablem Ethernet kat. 6 do routera.

Nazwa routera jest wymieniona w pierwszym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ekspert
Opublikowano
Opublikowano
2 godziny temu, boruta napisał:

Nazwa routera jest wymieniona w pierwszym poście.

Racja😝

Router jest podłączony z modemem poprzez WAN, a komputer do jednego z portów LAN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem wciąż nierozwiązany? Dodaj swoją odpowiedź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto. Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×