Skocz do zawartości
Pecetowicz Forum komputerowe

Problem z wyświetlanym obrazem w monitorze SAMSUNG Curved LC24F396.


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez SeNioR,

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem z wyświetlanym obrazem w monitorze SAMSUNG Curved LC24F396, nie będę tego opisywał najlepiej załączę zdjęcie. Jak widać występuje takie podzielenie obrazu na 2 części przy szybszych ruchach myszką, nie wiem czy tak to powinno być, ale na samym pistolecie widać ciemne cienie.

Podaję link do minitora: SAMSUNG Curved LC24F396.

Monitor sam ma dopiero nie cały rok. Proszę o pomoc 😕 co może być tego przyczyną i jak najlepiej to naprawić. Włączenie v-sync nie wchodzi w grę, myszka ma wtedy straszne opóźnienie.

Counter Strike GO. SAMSUNG Curved LC24F396.

Zdjęcie robione telefonem, ponieważ nie wiem czy zwykły screen by to pokazał.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc później...
  • Założyciel
  • Rozwiązanie

Cześć. Wygląda to na typowy Screen Tearing czyli rozrywanie obrazu.

Rozrywanie obrazu (rozchodzenie się obrazu) to wizualny artefakt polegający na tym, że wyświetlacz jednocześnie pokazuje informacje pochodzące z więcej niż jednej klatki.

Efekt ten wynika najczęściej z niedostosowania stałej częstotliwości odświeżania obrazu przez monitor do zmiennej liczby klatek na sekundę generowanych przez kartę graficzną i braku synchronizacji między nimi.

Najprostszą metodą zapobiegającą rozrywaniu obrazu jest zastosowanie V-Sync (synchronizacji pionowej), która synchronizuje liczbę klatek na sekundę animacji bądź filmu z częstotliwością odświeżenia monitora.

Jak pozbyć się Screen Tearing w CS GO

Przejdź do Panel sterowania NVIDIA albo AMD Catalyst Control Center i włącz V-Sync (synchronizację pionową).

Następnie wyłącz V-Sync w ustawieniach CS:GO.

Spróbuj również instrukcji podanych w tym poradniku: How to Fix CS:GO Screen Tearing [Counter Strike: Global Offensive]

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem wciąż nierozwiązany? Dodaj swoją odpowiedź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto. Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez toxic16_6
      Witam niedawno kupiłem laptopa Lenovo Legion 5 z 60 hz i zauwazam bardzo dziwna rzecz mianowicie w grach nawet gdy ustawiam limit fps na 60, 59, 58 to i tak występuje Screen Tearing czyli rozrywanie obrazu.
      Prosze o pomoc. Zastanawiam sie czy moze byc to uszkodzenie.
    • Przez SeNioR
      Cześć. Dzisiaj chciałbym rozwinąć skróty takie jak Stuttering i Tearing. Skróty te są bezpośrednio powiązane z problemami które występują w grze.
      Co to jest Stuttering?
      Stuttering w grach to skrót, który odnosi się do nieprzyjemnego efektu rwania, szarpania, przycinania czy haczenia się gier. Stutteringu możemy doświadczyć podczas rozgrywki przy poruszaniu się, skakaniu, obracaniu kamerą lub wykonywaniu innych podobnych czynności. Dochodzi wtedy do wspomnianych szarpań, przycięć i spadków wydajności. Jest to bardzo uporczywe i irytujące, psuję całą zabawę z rozgrywki zwłaszcza w grach FPS gdzie liczy się szybkość, celność i precyzja.
      Co to jest Tearing?
      Tearing czy też Screen Tearing możemy tłumaczyć jako rozrywanie obrazu, rozchodzenie się obrazu. Tearing występuje, gdy na ekranie pojawia się obraz pochodzący nie z jednej, a z dwóch klatek obrazu, wywołując charakterystyczne przesunięcia. Efekt ten wynika najczęściej z niedostosowania stałej częstotliwości odświeżania obrazu przez monitor do zmiennej liczby klatek na sekundę generowanych przez kartę graficzną i braku synchronizacji między nimi.
      Aby zapobiec rozrywaniu się obrazu zaleca się zastosowanie metody V-Sync (synchronizacji pionowej) lub G-Sync od NVIDIA albo FreeSync od AMD. 
    • Przez piotrtrb
      Od dłuższego czasu w grach towarzyszą mi lagi, coś na kształt stutteringu i tearingu. Próbowałem zmieniać różne ustawienia m.in. w panelu nvidii, programie msi kombustor oraz w samych ustawieniach gier, jednak prawie nic nie przynosi oczekiwanych rezultatów.
      W CS:GO problem został częściowo rozwiązany przez włączenie w grze opcji podwójnego buforowania w synchronizacji pionowej, jednak ogranicza to fpsy do 60 i przy spadkach do 55-57 fpsów odczuwalne są przycięcia (bez synchronizacji pionowej w CS:GO fpsy wahają się pomiędzy 130 a 180).
      W GTA występuje podobny problem, po włączeniu synchronizacji pionowej w grze jest o wiele lepszy efekt niż przed jej włączeniem, jednak nadal odczuwalne są przycięcia. W końcu po kilku tygodniach poszukiwania co może być problemem, zobaczyłem, że w grach karta jest używana jedynie w około 30-70% (zależnie od gry i ustawień, w CS:GO na niskich ustawieniach zużycie karty waha się w granicach 30-60%, w GTA na średnich ustawieniach jest to ok. 60-70%).
      Zużycie procesora zawsze jest większe niż 90% w GTA, natomiast w CS:GO jest mniejsze na poziomie 60-80%.  Jest to problem z kartą, z procesorem czy może jeszcze z czymś innym? Jestem kompletnie zielony w tych sprawach, więc z góry dziękuję za pomoc. 
      Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti Procesor: Intel Core i5-6400 RAM: 8 GB
×
×
  • Dodaj nową pozycję...