Skocz do zawartości
Pecetowicz Forum komputerowe

Renderowanie przez OpenGL czy DirectX. Duke Nukem: Manhattan Project.


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez SeNioR,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W starych grach typu Duke Nukem: Manhattan Project, można wybrać renderowanie obrazu za pomocą sterownika OpenGL lub DirectX. I teraz pytanie do was, który sterownik jest lepszy? OpenGL vs DrectX? Który da więcej FPS'ów i na jakiej zasadzie to w ogóle działa?

Dzięki.

Duke Nukem: Manhattan Project. Quick Setup. OpenGL

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...
  • Założyciel
  • Rozwiązanie

W uproszczeniu, OpenGL to pojedyncza biblioteka a DirectX to zestaw kilku komponentów.

Przypuszcza się że OpenGL działa szybciej od DirectX, tak przynajmniej twierdziła kiedyś firma Valve, która przeprowadziła testy na dwóch różnych systemach a wyniki opublikowała na swoim blogu. Blog już nie istnieje.

Według ich testów, gra Left 4 Dead 2 odpalona na Ubuntu 12.04 i OpenGL osiągała 20% więcej FPSów, niż na Windowsie 7 i DirectX.

Według mnie OpenGL jest dobry dla starszego sprzętu z lat 2000, a dla nowszych komputerów lepiej sprawdzi się DirectX.

Co to jest DirectX

DirectX to biblioteka programistyczna, inaczej zestaw interfejsów programowania aplikacji (API) wspomagających generowanie grafiki (Direct2D i Direct3D), dźwięku oraz innych zadań związanych zwykle z grami komputerowymi i innymi aplikacjami multimedialnymi.

DirectX został stworzony przez Microsoft i jest dostępny tylko na platformę Windows oraz konsolę Xbox. DirectX jest wydawany na licencji MS-EULA. 

Komponenty które zawiera pakiet DirectX oraz pozostałe informacje znajdziesz bezpośrednio na Wikipedii. 

Co to jest OpenGL

OpenGL (Open Graphics Library) to otwarta biblioteka programistyczna, interfejs programistyczny aplikacji (API) do tworzenia grafiki.

Biblioteka OpenGL jest kontrolowana przez grupę roboczą Khronos, jako Open Soruce, co oznacza że można ją uruchomić na dowolnej platformie.

Dzięki temu, że polecenia są realizowane przez sprzęt (procesor graficzny = GPU), tworzenie grafiki następuje szybciej niż innymi sposobami. Ten efekt nazywamy przyspieszeniem sprzętowym.

Konkurencją dla OpenGL jest wspomniany wyżej komponent Direct3D (część DirectX).

  • Lubię to! 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem wciąż nierozwiązany? Dodaj swoją odpowiedź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto. Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...