Jump to content
Sign in to follow this  
Mativve

Skrypt na przełączenie większej ilości kamer Unity 3D

Recommended Posts

Witam!

Potrzebuję pomocy. Otóż mam taki skrypt do zmiany kamer w programie Unity3d.

Spoiler

#pragma strict

     var cameraMain : Camera; 
     var camera3rd : Camera; 
           
     function Start () { 
         cameraMain.enabled = true; 
         camera3rd.enabled = false; 
     } 
           
     function Update () { 
         if (Input.GetKeyDown ("c")){ 
             cameraMain.enabled = !cameraMain.enabled;
             camera3rd.enabled = !camera3rd.enabled;
         }
     }

 

 

Niestety działa on prawidłowo tylko na dwóch kamerach. Moje pytanie jest takie. Czy da się zrobić tak że określam ile mam kamer i pojawia mi się tyle pól ile określiłem ??

Tutaj wgląd jak to wygląda teraz:

 

Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nie znam się na Unity 3D, w prawdzie tylko raz w tym pracowałem przy prostej grze podobnej do SimCity  ale łap:

#pragma strict

var cameraMain : Camera,
  camera3rd : Camera,
    cameraSide : Camera; 

function Start(){
  cameraMain.enabled = true;
  camera3rd.enabled = cameraSide.enabled = false; 
}

function Update(){ 
  if(Input.GetKeyDown("c")){
    if(cameraMain.enabled){
      cameraMain.enabled = !cameraMain.enabled;
      camera3rd.enabled = !camera3rd.enabled;
    }
    else if(camera3rd.enabled){
      camera3rd.enabled = !camera3rd.enabled;
      cameraSide.enabled = !cameraSide.enabled;
    }
    else{
      cameraSide.enabled = !cameraSide.enabled;
      cameraMain.enabled = !cameraMain.enabled;
    }
  }
}

 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Dzięki @Salva Jak zwykle pomagasz A mam pytanie dałoby się zrobić tak że mam dodatkowe pole do wyboru i tam wpisuje liczbę np 6 i to pozwala mi na dodanie 6 kamer ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Wątpię, bo każdą kamerę masz inaczej nazwaną i tego dynamicznie raczej nie osiągniesz.

Share this post


Link to post
1 minutę temu, Salva napisał:

Wątpię, bo każdą kamerę masz inaczej nazwaną i tego dynamicznie raczej nie osiągniesz.

No właśnie dzięki temu skryptowi za pomocą Drag and Drop mogę przypisać sobie kamerę do danej zmiennej ☺️

  • Like 1

Share this post


Link to post

Musiałbyś dostać się do zmiennej zawierającej wszystkie kamery, to wtedy można by było pokombinować... Albo skoro możesz przypisać dynamicznie kamerę do zmiennej, to wsadź je w jedną zmienną - tablicową - i wtedy może dałoby się to rozwiązać.

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
×
×
  • Create New...