Skocz do zawartości
Forum komputerowe

Spadki fps i stuttering


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ciężko stwierdzić od jakiego czasu borykam się z tym problemem, jednak jest on na tyle irytujący, że nie jestem w stanie sobie z nim poradzić.
Mam na myśli problem tzw. "stutteringu" w grach. Objawia się on tym, że nawet mając włączony jakikolwiek vsync lub nawet bez niego potrafię mieć nagłą "stop-klatkę" na ułamek sekundy w praktycznie każdej grze. Przy włączonym vsync objawia się on nagłymi skokami z 60 do 61 fps i spadkiem do 59 lub 58fps po czym klatki wracają do normy. Poniżej przedstawiam przykłady gier, w którym doświadczam tego problemu:
- seria stalker - gra potrafi wręcz "stanąć" na parę sekund w miejscu,

- wiedźmin 3,

-cs go - tutaj mam wrażenie, że problem przestał występować przez włączenie Vsync adaptacyjnego.

- gry na silniku unreal engine (paladins, rising storm 2, harry potter (1,2,3), borderlands, MOH 2010),

- sniper ghost warrior 3,

- wiele starych gier: MOHAA z dodatkami; call of duty 2, 4, black ops; wspomniany wcześniej Harry Potter,

- gry rts (dawn of war 2, company of heroes);

- battlefield 4 na serwerach o tickrate 60 (na tickrate 30 wszystko działa idealnie)

- far cry 1 i 5

O dziwo, problem nie występuje w takich grach jak:


- GTA V.

- Battlefield 3 i 1, Bad Company 2;

- Call of Duty MW 2019 i Black Ops Cold War;

- Star wars battlefront 1 i 2 (od DICE);

- Metal Gear Solid V;

- MOH Warfighter.


W przypadku starych gier, problem nie występuje jeśli uruchomię grę zaraz po instalacji. Pojawia się on dopiero po uruchomieniu komputera ponownie. Jeśli przeniosę daną grę na drugi dysk to sytuacja się powtarza jak po instalacji. Problem ten nie występuje na dysku ssd.

Stuttering w nowszych grach mam na obu typach dysków, ale z racji ograniczonego miejsca na ssd mogłem przetestować tylko dwie gry - rising storm 2 i cs go.

W kwestii temperatur CPU i GPU, są one w normie, tzn. nigdy nie osiągnąłem wyższej temperatury niż 72 stopnie.
Zmiana ustawień graficznych w grach nic nie daje.

Dyski twarde były defragmentowane i skanowane pod kątem bad sectorów - wszystko ok.

Moje podzespoły:

ssd - kingston SA400S371120G - dysk systemowy i dysk z pagefile
hdd - WDC WD3200AVVS-61L2B0
hdd - WDC WD5000AZRX-00A8LB0

GPU - zotac geforce gtx 1060 6gb
CPU - intel core i7 6700k
MOBO - gigabyte h110m-h ddr3
ram: HyperX 8GB (1x8GB) 1600MHz CL10 Fury Blue
HyperX 4GB (1x4GB) 1600MHz CL10 Fury Blue
PSU: Chieftec 500W GPA-500S OEM
Monitor: LG 22EA53

Win 10 pro

Wszystkie sterowniki i system mam zaktualizowane. SMART dysków nie pokazuje żadnych problemów.

Testowałem podzespoły w programie OCCT, wszystkie testy przeszły pomyślnie.

Identyczny problem mam na laptopie Lenovo Thinkpad:

intel core i5-4210u
ST500LM000-SSHD-8GB
4GB DDR3 1600MHz

Z racji zintegrowanego GPU przetestowałem tam tylko Harry'ego Pottera i Gothic 1, gdzie stuttering również występuje.
Formatowałem oba komputery nieraz, próbowałem różnych sterowników, jednak bez rezultatów.
Sprawdzałem wiele poradników na YT, tzn. wyłączenie HPET, win 10 game mode, gamebar, itd.
Testowałem również różne plany zasilania win 10. Używałem również RTSS do ogarniczenia klatek w grach.
Nagrałem telefonem kilka filmów, aby zobrazować cały problem:

https://youtu.be/wWC57VcLrgc - wiedźmin 3 - włączony RTSS żeby pokazać frametime

https://youtu.be/2CbT4JfZyfo - borderlands 2 - włączony MSI Afterburner

https://youtu.be/-sRK5_LSJU0 - borderlands 2 - to samo co w wiedźminie

https://youtu.be/CI1nig3aZmw - call of duty wwii - msi, bez problemu

Skończyły mi się pomysły jak rozwiązać ten problem, dlatego liczę na Waszą pomoc.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem wciąż nierozwiązany? Dodaj swoją odpowiedź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto. Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...