Skocz do zawartości

Usuwanie polskich znaków diakrytycznych z adresów URL w IPS 4.3.6


michalsky394
 Udostępnij

Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez SeNioR,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wtyczka z forum na usuwanie polskich znaków diakrytycznych z adresów URL jest za stara pod IPS Community Suite 4.3.6.

Rozwiązanie na modyfikację pliku które podał SeNioR w temacie Usuwanie znaków specjalnych z adresów URL niestety nie działa. Kodowanie pliku również było zmieniane.

Ktoś coś poradzi, podrzuci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Założyciel
  • Rozwiązanie

Cześć. Sprawdź poprawioną wtyczkę Removing diacritics from URLs, użyłem tam całkiem innego kodu wiec powinna działać.

Natomiast sposób z modyfikacją pliku bezpośrednio też powinien wciąż działać, tylko pamiętaj że plik musisz zapisać z kodowaniem UTF-8 no i to działa dopiero od nowo utworzonych tematów, a nie od tych które są już stworzone.

Czy warto usuwać znaki specjalne z adresu URL?

Adres URL powinien zawierać tylko znaki alfanumeryczne oraz myślnik używany jako separator. W SEO istnieje coś takiego jak przyjazny link (ang. Search Engine Friendly URL), który cechuje się tym że nie zawiera znaków specjalnych (diakrytycznych), spacji czy wielkich liter.

To wszystko wpływa na lepszy wygląd linku oraz pozwala uniknąć wielu problemów. Na obecną chwilę nie wpływa to na lepszą pozycję w wyszukiwarce, jednak warto od początku dbać o zachowanie przyjaznych linków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ekspert

Jak wtyczka nie działa to spróbuj sposobu z ręczną modyfikacją pliku, ten sposób u mnie wciąż działa.

Podmienia tylko polskie znaki, czyli wszelkiego rodzaju ogonki. 

Otwórz system/Http/Url/Friendly.php

Znajdź:

$value = mb_strtolower( $value );

Dodaj po:

$value = str_replace(array('ą', 'ć', 'ę', 'ł', 'ń', 'ó', 'ś', 'ź', 'ż'), array('a', 'c', 'e', 'l', 'n', 'o', 's', 'z', 'z'), $value);

Następnie zapisz plik w kodowaniu UTF-8. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Problem wciąż nierozwiązany? Dodaj swoją odpowiedź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto. Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×