Skocz do zawartości
Pecetowicz Forum komputerowe

W jakim języku są pisane gry przeglądarkowe typu Shakes & Fidget?


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Dazai,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio zaciekawił mnie temat gier przeglądarkowych typu Shakes & Fidget, Margonem, Plemiona, itp. Chciałbym się dowiedzieć w jakim języku programowania można pisać takie lub podobne gry? Czy jest to PHP? Czy można takie coś osiągnąć w JavaScripcie?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Ekspert
Napisano (edytowane)
15 minutes ago, v3nz said:

Czy jest to PHP? Czy można takie coś osiągnąć w JavaScripcie?

Można powiedzieć że to połączenie tego i tego.

Do gier, które wymagają zapisu wykorzystuje się backend.

Edytowane przez aXenDev
  • Lubię to! 5
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, aXenDev napisał:

Można powiedzieć że to połączenie tego i tego.

Do gier, które wymagają zapisu wykorzystuje się backend.

Czyli w samym JavaScripcie nie da się tego osiągnąć? Bo słyszałem, że można i backend pisać w JavaScripcie

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Ekspert
  • Rozwiązanie
35 minut temu, v3nz napisał:

Czyli w samym JavaScripcie nie da się tego osiągnąć?

Da się. Używasz sobie po stronie serwera jakiegoś frameworka backendowego pod Node (np. express, hapi, nestjs) i klienta piszesz w JS/TS i robisz giereczki

  • Lubię to! 6
  • Dzięki! 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Dazai napisał:

Da się. Używasz sobie po stronie serwera jakiegoś frameworka backendowego pod Node (np. express, hapi, nestjs) i klienta piszesz w JS/TS i robisz giereczki

Super, dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • SeNioR zmienił tytuł na W jakim języku są pisane gry przeglądarkowe typu Shakes & Fidget?
  • Ekspert

Szczerze powiem że jeśli planujesz tworzyć grę to zamiast frameworka i skryptowania wszystkiego samemu weź jakiś silnik np Unity 3D

Grę stworzysz szybciej i nie będziesz musiał wymyślać koła na nowo (scena, zarządzanie czasem, obiekty w grze itd). Samo Unity posiada opcję kompilowania projektu jako gry przeglądarkowej a podobnych silników jest masa. Zresztą wspomniana przez Ciebie gra jest stworzona właśnie w Unity 😉

  • Lubię to! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

8 godzin temu, Pankrok napisał:

Szczerze powiem że jeśli planujesz tworzyć grę to zamiast frameworka i skryptowania wszystkiego samemu weź jakiś silnik np Unity 3D

Grę stworzysz szybciej i nie będziesz musiał wymyślać koła na nowo (scena, zarządzanie czasem, obiekty w grze itd). Samo Unity posiada opcję kompilowania projektu jako gry przeglądarkowej a podobnych silników jest masa. Zresztą wspomniana przez Ciebie gra jest stworzona właśnie w Unity 😉

 A jaki język programowania najlepiej wybrać do pisania skryptów w unity?

Edytowane przez v3nz
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Ekspert

Unity pozwala pisać w C# i JavaScript, choć z mojej styczności mogę powiedzieć że do pod C# znajdziesz więcej poradników, tutoriali itd.

  • Lubię to! 2
  • Dzięki! 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem wciąż nierozwiązany? Dodaj swoją odpowiedź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto. Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...